Topul celor mai scumpe mărci auto din lume, de la BMW la Toyota
Fiecare are o părere despre care-i cea mai bună mașină. Pentru unii BMW, pentru alții Aston Martin, poate. Ce nu poate fi contestat e un astfel de top cu branduri scumpe.
Noul top a venit de la compania de cercetare de piață americană Kantar Millward Brown. A luat în calcul cele mai valoroase branduri din lume, a compus un raport și l-a dat publicității să vedem care sunt liderii, cine pierde, cine câștigă.
Pentru al șaselea an la rând, Toyota a rămas cel mai valoros brand auto la nivel mondial. O rocadă s-a făcut între locul al doilea și al treilea, acolo unde Mercedes a devansat BMW. Japonezii au o valoare de piață de 29,99 miliarde de dolari. Pe poziția a doua s-a clasat Mercedes, a cărei valoare de piață a crescut cu 9% până la 25,7 miliarde de dolari.
Podiumul este completat de BMW cu o cotă de piață de 25,6 miliarde de dolari.
Se pare că în ceea ce privește Mercedes, creșeterea spectaculoasă se datorează piețelor din China, Brazila și Rusia acolo unde modelul Mercedes E Class a avut un succes răsunător.
În urma nemților de la BMW s-au clasat în ordine Ford (12,74 miliarde de dolari), Honda (12,70 miliarde de dolari), Nissan (11,43 miliarde de dolari), Audi (9,63 miliarde de dolari), Tesla (9,42 miliarde de dolari), Suzuky (6,38 miliarde de dolari) și Volkswagen.
După doi ani de absență ca urmare a scandalului Dieselgate, Volkswagen s-a întors în clasament pe locul al 10-lea cu o valoare de piață de 5,99 miliarde de dolari.
Una dintre cele mai spectaculoase creșteri din piața auto le aparține americanilor de la Tesla. Aceștia au o valoare de piață de 9,42 miliarde de dolari, mai mult cu 60% decât anul trecut. Totuși, încă nu livrează suficient de repede tot ce ar fi de livrat. De exemplu, Model 3 are listă mare de așteptare, dar fluxul de producție e încă redus.